Masáž je nejstarší formou terapie. Masáž je terapie, kterou se aplikováním tlaku na svaly a fascie svalů léčí zranění, zmírňují bolesti a stres, zlepšuje se krevní oběh a uvolňuje napětí. Provádíme zejména masáže zdravotní zaměřené na ošetření místa bolesti a triggerpointů. Triggerpoint (spoušťový bod) je místo ve svalu, kde došlo k jeho poruše přirozeného pohybu. Je známkou poruchy svalové funkce, která může mít mnoho příčin vzniku od poranění, přes hormonální nebo minerálové poruchy. Nejčastější příčinou je chronické přetížení svalu při zaměstnání a sportu. Typickým příkladem je například práce vsedě u PC , kdy podvědomě zvednutá ramena vedou k chronickému přetížení trapézových svalů a zvedačů lopatek, přičemž bývají současně postiženy i další svalové skupiny ( krátké vzpřimovače hlavy a nebo svaly předloktí ). Zcela zásadní roli pak hraje stres. Ten cestou podvědomé zvýšené aktivity stresové svaloviny ( obličej, šíje, pánev a pánevní dno ) vede k chronickému dlouhodobému aktivování uvedených svalových skupin a zásadně přispívá k rozvoji trigger bodů.

Indikace

• u chorob pohybového aparátu
• jizvy
• v rekonvalescenci po těžkých chorobách